Nadanie wyższej kategorii hotelom

Nadanie wyższej kategorii hotelom

Kategoryzacja hotelu jest procesem bardzo długim, wymagającej wielu poświęceń hotelarza. Jest to sprawa bardzo trudna, ponieważ nadanie gwiazdek hotelowi, który nie posiada choćby jednej rzeczy wymaganej w umowie i już czynność ta nie może zostać zrealizowana. Popularne dla wszystkich gwiazdki nadaje marszałek województwa, jednak, aby było to możliwe, hotel musi posiadać dla określonej kategorii poszczególne atrakcje lub wyposażenie. Na przykład, hotel, który stara się o kategorię pięciu gwiazdek, musi w wyposażeniu jednostki mieszkalnej posiadać sejf, a hotel, który dotychczas był kategorii trzygwiazdkowej, a stara się o kategorię wyższą, musi posiadać w łazience znajdującej się w pokoju gościa suszarkę do włosów. W hotelowej restauracji musi być udostępniona sprzedaż gorących napojów przez cała dobę, a room service w przypadku hotelu trzygwiazdkowego musi być czynny dwanaście godzin. W hotelach wyższej kategorii usługa ta musi być prowadzona również całodobowo. Nie jest łatwe spełnienie wszystkich tych wymogów, więc dlatego wiele hoteli w Polsce jest kategorii trzygwiazdkowej. Jedynie nieliczne, zwłaszcza znajdujące się w większych miastach zdobyły najwyższe kategorie i cieszą się stałym źródłem dochodów przychodzących od gości zarówno pochodzących z Polski, jak i tych, mieszkających za granicą.