Nowe możliwości na rynku

Innowacyjne podejście do rynku turystycznego i jego najważniejszych segmentów a także kluczowych dla jego przetrwania przedsiębiorstw wynika w dużej mierze – jak to często dzieje się w przypadku atmosfery kryzysowej – z recesji i tarapatów finansowych. Wszystko to sprawia, że nawet kolosalne globalne korporacje znane turystom od dziesiątek lat, nie mogą czuć się spokojnie i na siłę szukają nowych możliwości budowania swojej pozycji rynkowej. Trudno jest poradzić sobie jednak na innych frontach, zwłaszcza gdy turyści nowej generacji oczekują od idealnych pośredników czy hoteli kompletnie czegoś innego, niż jeszcze dekadę temu. Obecnie młodzi podróżnicy doskonale wykorzystują Internet do zbierania kluczowych informacji o noclegach i hotelach w danym regionie, największych atrakcjach historycznych czy alternatywnych form podróżowania. Niekiedy komentarze i opisy innych turystów zamieszczane na bardzo popularnych portalach dla turystów stanowią idealną wskazówkę dla tych, którzy przybywają do miasta po raz pierwszy w swoim życiu. Jednocześnie oznacza to, że duże większe szanse na reklamę i pozytywne słowo mają prywatne przedsiębiorstwa i niewiele motele a nawet prywatne pensjonaty, skutecznie wygryzające w ostatnich latach z tego biznesu największe i najbardziej luksusowe z hoteli, których utrzymanie jest bardzo kosztowe.