Odpowiedzialność hotelu za rzeczy gościa

Odpowiedzialność hotelu za rzeczy gościa

Wiadome jest, że w każdym obiekcie noclegowym, zarówno w hotelu, jak i motelu, czy pensjonacie, przyjeżdżają goście, którzy posiadają ze sobą bagaż, a w nim mnóstwo cennych i wartościowych przedmiotów. Niektórzy ludzie, jeżeli posiadają coś bardzo drogiego, decydują się na to, aby skorzystać z usługi depozytu w hotelu. Takim miejscem może być zarówno depozyt, jak i sejf, czy też przechowalnia bagażu. Każdy hotel powinien posiadać takie miejsce, w którym goście bez obaw będą mogli zostawić swój bagaż. Jednak może zdarzyć się tak, że goście nie zostawiają takich przedmiotów w tych bezpiecznych miejscach, a wówczas może dojść do kradzieży. Jest jednak w hotelarstwie takie zagadnienie, jak odpowiedzialność hotelu za rzeczy, które gość do niego wniósł. Mówi ono nam o tym, że hotel jest niekiedy odpowiedzialny za to, że w jego murach doszło do kradzieży. Hotel ma obowiązek zapewnić najwyższy poziom, bezpieczeństwa w całym obiekcie, zarówno przed kradzieżą, jak i wyrządzenia krzywdy na osobie, będącej w danej chwili gościem hotelowym. Dlatego też, jeżeli dojdzie do kradzieży, oznacza to, że hotel nie zapewnił takiego komfortu bezpieczeństwa, a więc jest za ten czyn odpowiedzialny. Aby zrekompensować taki wypadek, hotel jest obowiązany zwrócić określoną kwotę, równoważną z przedmiotem, który został skradziony.