Postęp przeciętnych hoteli

Postęp przeciętnych hoteli

Dzisiaj przetrwanie na rynku turystycznym bywa bardzo kłopotliwe, czego najlepszym dowodem są problemy hotelarzy, którzy wcześniej przez dekady nie mieli najmniejszych problemów z utrzymaniem sprzedaży na wysokim poziomie. Zmieniają się jednak dość szybko oczekiwania klientów – zwłaszcza w erze Internetu i natychmiastowego kreowania nowych trendów. Hotele natomiast nie zmieniają się tak często – to co sprawdza się przez dekady, nie jest zmieniane w ogóle i niekiedy to właśnie największa przeszkoda w sprzedaży noclegów. Młodzi ludzie są bowiem bardzo mocno zainteresowany przede wszystkim aktywnym wypoczywaniem, zwiedzaniem i prawdziwym obcowaniem z daną kulturą, głównie poprzez kontakt z tubylcami, ich kuchnią, mową i architekturą. W związku z tym izolowanie się od otoczenia w hotelach, które przypominają prawie zawsze te same europejskie standardy i absolutnie nie zaskakują rozwiązaniami, więc człowiek w nich nie zawsze ma prawdziwy kontakt z krajem, do której się wybrał w całej jego okazałości. Ci, którym na tych autentycznych wrażeniach ze zwiedzania zależy, wybierają coraz częściej pensjonaty agroturystyczne czy prywatne kwatery albo motele zamiast kosztownych hoteli. Dzięki temu mają możliwość niemal namacalnego kontaktu z daną kulturą a to ostatnio dla nowoczesnego podróżnika absolutny priorytet.