Pracownicy służby parterowej

Pracownicy służby parterowej

W zespole pracowników, którzy w hotelu pracują na parterze znajduje się wiele osób, które pełnią różne funkcje. Jednak podstawowym obowiązkiem jest to, aby zapewnić jak największy komfort gościom, podczas ich pierwszych kroków w hotelu, a także podczas zameldowania. To właśnie pracownicy służby parterowej maja pierwszą styczność z gościem w chwili, kiedy pojawia się on już na parkingu hotelowym. Wówczas w tym segmencie swoje stanowisko posiada kierowca, który w uprzejmy sposób wskaże idealne miejsce parkingowe, a nawet za zgodą gościa samodzielnie zaparkuje jego auto. Następna osobą, z którą gość ma styczność jest portier, otwierający drzwi do hotelu, a także wnoszący bagaże gości do recepcji. Natomiast, najważniejsza osobą wśród pracowników służby parterowej jest recepcjonista, który z uśmiechem powita gości, zapyta, jak minęła podróż, a także w szybki sposób dokona zameldowania gościa i wskaże drogę do pokoju. Jednak podczas pobytu i wymeldowania gości swoje zadania pełnia inni pracownicy służby parterowej. Są nimi między innymi recepcjonista dysponent, który będzie dokładnie sprawdzał, czy wszystkie dokumenty zostały należycie wypełnione, a także ma on za zadanie spełniać indywidualne życzenia każdego gościa. W recepcji niekiedy obecny jest także kasjer, który przyjmuje należności za pobyt od gości, wystawia wymagane dokumenty i sporządza raporty dobowe.