Różne potrzeby gości

Różne potrzeby gości

O tym, że gość, który zdecydował się na pobyt w danym hotelu, powinni wiedzieć wszyscy pracownicy, którzy świadczą usługi w tym samym obiekcie hotelarskim. Bardzo często bywa tak, że goście zwracają się do recepcji z prośbą o zrealizowanie, czasem wręcz niemożliwej do spełniania, usługi. Jednak hotelarz powinien zawsze wykonać powierzone zadanie tak, by gość był zadowolony i na tym nie ucierpiał. Do hotelu jednak przyjeżdżają różni goście, z różnych zakątków świata, wywodzących się z innych religii i zasad etyki moralnej. Czasem goście mają różne zachcianki, o które spełnienie proszą pracownika recepcji. Wyobraźmy sobie na przykład, że gość przyjechał do hotelu w grudniu i o północy schodzi do recepcji po to, by poprosić o dostarczenie do jego pokoju poziomki. Wiadome jest, że w taka porę roku znalezienie poziomek jest wręcz niemożliwe, ale hotelarz musi zrobić wszystko, by gość był zadowolony. Jak zatem wybrnąć z takiej opresji? Okazuje się, że można. Wystarczy w uprzejmy i spokojny sposób powiedzieć, że za parę chwil zostaną dostarczone poziomki trochę większych rozmiarów, które w Polsce nazywają się truskawkami. Z pewnością, każdy gość wówczas zrozumie, że prośba o poziomki jest zbyt kłopotliwa i będzie zadowolony, jeśli dostarczy mu się truskawki. Hotelarz również będzie szczęśliwy, że zadowolił tym zadaniem gościa.