Rynek nowej generacji

Rynek nowej generacji

Nowe przedsiębiorstwa lokalne starające się zabłysnąć w jakiś sposób na arenie turystycznej, mają dzisiaj ku temu o wiele większe szanse, niż jeszcze dekadę temu. Przyczyn jest wiele, ale najpoważniejsze to niewątpliwie poważne osłabienie rynku turystycznego przez bankructwa największych biur podróży oraz naturalnie zmiana perspektywy większości turystów. Nowe oczekiwania podróżników przekładają się na to, że liczne marki dotąd świetnie funkcjonujące, dzisiaj mają poważne problemy z utrzymaniem płynności finansowe, za to otwierają się nowe perspektywy przed tymi wszystkimi młodymi przedsiębiorcami, którzy mają odpowiednio konkurencyjny pomysł na noclegi hotelowe czy restaurację, która będzie w stanie zawalczyć o turystów. Ci bowiem w ostatnich latach coraz rzadziej wybierają na cele swoich podróży oklepane kierunki i sprawdzone kurorty, za to coraz chętniej szukają alternatyw i mają nadzieje na samodzielne zaprojektowanie całej podróży. Najwięcej korzyści z tego tytułu mają mali lokalni przedsiębiorcy, którzy chociażby starają się oferować prywatne kwatery jako alternatywę dla drogich choć luksusowych hoteli. Turyści dekadę temu woleli przepłacić za pokój z telewizorem i Internetem oraz całodobową obsługą, a dzisiaj wolą zaoszczędzić poprzez znalezienie taniego noclegu, w samym centrum regionu, u gościnnego gospodarza.