Uregulowanie należności za pobyt

Uregulowanie należności za pobyt

Goście, którzy przed swoim przyjazdem do danego hotelu rezerwują pokój na określony termin i w określonej liczbie osób, otrzymuje potwierdzenie rezerwacji, w którym potwierdzonych jest mnóstwo usług, które gość zamówił. Jednak na takim dokumencie widnieje także liczba i rodzaj pokoi, ilość osób, termin pobytu, a także wstępna kalkulacja kosztów pobytu i forma płatności. Uregulowanie należności za pobyt może mieć kilka form, i to gość wybiera, w jaki sposób będzie mu wygodniej zapłacić. Zwykle jest tak, że gość na miejscu, podczas wymeldowania chce uregulować należności. Wiele gości jednak prosi o wystawienie faktury VAT i przesłanie jej na adres osoby, która zadeklarowała się zapłacić za dany pobyt. Wówczas taka osoba ma obowiązek to zrobić w ciągu dwóch tygodni od czasu wystawienia faktury. Wiele gości także płaci należność za pobyt przelewem z góry, jeszcze przed przyjazdem, bądź na miejscu po ustaleniu przez recepcjonistę zakresu płatnych usług, z którym dany gość skorzystał w czasie swojego pobytu. Jednak zupełnie inaczej jest, kiedy do hotelu ma zamiar przyjechać grupa. Wówczas dokonanie płatności odbywa się przed przyjazdem, najczęściej przez biuro podróży, w którym wycieczkę wykupili goście hotelowi. Jeżeli natomiast wycieczkę zarezerwował kierownik firmy dla swoich pracowników, wówczas on będzie musiał zapłacić za pobyt przed przyjazdem gości do hotelu.