Ważna rola recepcji

Ważna rola recepcji

Wszyscy hotelarze niemal są zgodni, że recepcja jest najważniejsza i bierze największy udział w prawidłowym funkcjonowaniu każdego hotelu. Przez recepcję bowiem przechodzi wiele informacji, czasem bardzo istotnych, które następnie za pośrednictwem recepcjonisty przekazywane są innym komórkom organizacyjnym, które występują w obiekcie hotelarskim. Dlatego tez osoba, znajdująca się na stanowisku recepcji powinna być sumienna i potrafiąca rzetelnie przekazywać informacje, które mają znaczący wpływ na wzorowa obsługę gościa. Ponadto, wszystkie sprawy, które dzieją się w hotelu wędrują także do recepcji. To właśnie jej pracownik powinien rozstrzygać wszelkie spory mogące wyniknąć między gościem, a pokojową, czy kelnerem, a nawet kucharzem. Recepcjonista ma za zadanie spełnianie indywidualnych życzeń gości, przyjmowanie skarg i zażaleń, a także ustalenie tego, kto w danej sytuacji zawinił. Jest to jednak sprawa względna, ponieważ w hotelarstwie istnieje zasada, że nawet jeżeli gość nie ma racji, to hotelarz musi zrobić wszystko, by sprawa zakończyła się na korzyść gościa. Taka zasada ma swoją zaletę, ponieważ dzięki temu gość będzie wiedział, że jego potrzeby się dla kogoś liczą i chętnie będzie wspominał pobyt, a co lepsze, być może w przyszłości odwiedzi dany hotel ponownie oraz poleci go innym osobom.