Zasady rozliczania gościa z minibaru

W wymaganiach kategoryzacyjnych dotyczących obiektu hotelarskiego widnieje zapis, że jeżeli hotel stara się o nadanie jemu kategorii czterech gwiazdek, musi posiadać w swoim wyposażeniu mnóstwo przedmiotów, które ułatwią lub urozmaica pobyt gościa w hotelu. Jednym z wielu wymogów, które stawia marszałek województwa jest wyposażenie hotelu starającego się o wyższą kategorię, w minibar. Musi on się bowiem znajdować w każdym pokoju przeznaczonym do pobytu gościa, a jego wyposażenie powinno być odpowiednie dla każdego z nich. W minibarze więc znajduje się mnóstwo produktów, które pozwolą załagodzić pragnienie. Między innymi znajduje się tam sporo napojów wysokoprocentowych, a także te bezalkoholowe w postaci wody gazowanej i niegazowanej, a także soków owocowych. Jednak korzystanie z minibaru jest usługa płatną, a więc jeżeli ktoś nie będzie chciał płacić dodatkowych kosztów, po prostu nie powinien spożywać takich napoi. Jeżeli jednak okaże się, że dany gość skorzystał z minibaru, pracownik służby pięter ma obowiązek wypisać podczas sprzątania codziennego pokoju gościa, specjalny kwit, w którym zaznacza się, jaki napój został wypity. Następnie pokojowa uzupełnia w minibarze ewentualne braki. Ważne jest jednak, aby pokojówka codziennie sprawdzała stan minibaru, ponieważ zapobiegnie to konfliktom występującym między gościem, a recepcjonistą.